A MÁV Rt. kénytelen tudomásul venni, hogy nem tudott megállapodni a szakszervezetekkel. Egyértelművé vált, hogy a sztrájkot azért szervezik, hogy megőrizhessék kiváltságaikat, a százmilliós többletjuttatásokat, a több száz fős funkcionáriusi gárdát, még vasutas munkahelyek veszélyeztetése árán is - hangzott el a MÁV Rt. szombati sajtótájékoztatóján. 

A MÁV Rt. felhagyott az eddigi bértárgyalások képmutató taktikájával, (mindig alacsonyabb béremelési javaslattal kezdett, hogy aztán legyen miből engedni) - jelentette ki a szombati sajtótájékoztatón Takácsy Gyula, a MÁV elnöke. A vasút reformjának első nagy konfliktusa ez a 60 órás sztrájk. Pedig a reform az egyedüli lehetőség, hogy az ágazat újra versenyképessé váljék. "Nem hiszem, hogy lenne még egy olyan cég az országban, amely amellett, hogy veszteséget termel, az inflációt meghaladó mértékben képes dolgozói bérét emelni. A MÁV Rt. pedig ezzel dicsekedhet" - mutatott rá Takácsy. "Az összes juttatással együtt ez a béremelés az elmúlt évben 17,2 százalékos volt a vasútnál". 

Az elnök a sztrájk legsúlyosabb következményeként a MÁV piacvesztését jelölte meg. A szakszervezetek nem csupán a nemzetközi vonatok közlekedtetéséhez nem járultak hozzá, hanem olyan fontos üzleti partnerek kérésére sem voltak tekintettel, mint például a győri Audi gyár. "Az az intézmény, amely elveszíti a piacát, előbb-utóbb a létszámából is veszít." 

Kukely Márton, a MÁV Rt. vezérigazgatója kijelentette, hogy a vállalat a most történtektől függetlenül végrehajtja a január 1-től érvényes 8,5 százalékos béremelést, mint ahogy számos egyéb juttatást is teljesít. Kukely a bértárgyalásokkal párhuzamosan zajló kollektív szerződés körüli egyezkedés kapcsán a MÁV-nak azt a törekvését emelte ki, miszerint a munkáltatói jogoknak a munkáltatóhoz kell kerülniük, kivéve ezeket az érdekvédelmi alkuk köréből. Ilyen például a teljesítmény szerinti bérezés illetve a munkaidő beosztása, ami szerintük nem jó, ha a szakszervezeti megállapodás függvényei. Mint mondta, a MÁV azt szeretné, ha az új kollektív szerződésben a szakszervezetek jogait a Munka Törvénykönyve paragrafusai alapján határoznák meg - ezt azonban a szakszervezetek a leghatározottabban ellenzik. 

A szakszervezetek szakmai felkészületlenségét hangsúlyozta Sárdi Gyula, vezérigazgató-helyettes. Mint mondta, a még elégséges szolgáltatások megjelölésénél volt olyan vonal - például a nyíregyházi -, ahol az érdekvédők egyáltalán nem jelöltek be közlekedő vonatot a sztrájk ideje alatt. Ezeket a nyilvánvaló hibákat a munkáltatónak kellett korrigálnia, s csak utána lehetett megkezdeni az érdemi egyezkedést. 

Elkészült a sztrájk ideje alatt közlekedő vonatok menetrendje is: 
ezt az érdeklődők a MÁV Rt. honlapján érhetik el.