ORTT: választási kampány vizsgálata
A kormány és a koalíció tagjainak szereplése az elektronikus tömegtájékoztatásban nem éri el a francia médiahatóság által javasolt kétharmados arányt - közölte Körmendy-Ékes Judit, az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) elnöke a grémium január 1-jén megkezdett, a választási kampány idején tartó vizsgálatáról szóló sajtótájékoztatón.

     Hozzátette: az 1998-as választások előtt elérte, sőt néhány százalékkal meg is haladta az akkori kabinet és a kormánypártok szereplése ezt az arányt.
     Körmendy-Ékes Judit ismertette: a hírműsorokban 60-30, a magazinokban 40-40 százalék a kormányoldal és az ellenzék szereplésének megoszlása. Az élőszavas megjelenések között szembetűnő a miniszterelnök nyilatkozatainak magas aránya, ám ezen szereplések négyötöde a kormányfő szerda reggeli rádióinterjúival kapcsolatos. A magazinműsorokban például Orbán Viktor nem szerepel a húsz leggyakoribb szereplő között.
     Az ORTT elnöke kérdésre válaszolva hangsúlyozta, a testület az objektív mérőszámokkal meghatározható területeken végzi vizsgálatait.
     A tájékoztatón elhangzott: a kutatásba, amelynek adatait rendszeresen közzéteszik az interneten is, a százezres vagy milliós vételkörzettel rendelkező, összesen mintegy 60 rádiót és televíziót vontak be, külön mérve a kormány és a koalíció, az FKGP, a parlamenti ellenzék és az egyéb pártok médiabeli szerepléseit.
     A sajtótájékoztatón, kérdésre válaszolva, Körmendy-Ékes Judit azt közölte, Lendvai Ildikó szocialista frakcióvezető-helyettesnek a Pannon Rádióval kapcsolatos keddi levelét csatolták az adó amúgy is napirenden lévő ügyeihez, amelyek tárgyalását február 19-én kezdi meg a testület.

MTI
Vissza a kezdőlapra