Gödörben a BKV
A Levegő Munkacsoport közleménye
 
    A BKV Rt. "pénzügyi helyzete kritikus ... a hitelek, törlesztését és a kamatterheket saját forrásból teljesíteni nem tudja, adósságcsapdába került. A közösségi közlekedés költsége és ára között évek óta növekvő hiányt, ami folyamatos veszteséges gazdálkodásban mutatkozik meg, tovább önerőből, saját eszközeivel kezelni nem képes".

     Ezt tartalmazza a BKV Rt. Igazgatóságának a Fővárosi Önkormányzat Tulajdonosi Bizottsága részére készített előterjesztése. A beszámoló azt is megállapítja, hogy a BKV a 4-es metró beruházására 2001-ben 4,7 milliárd forintot fordított. Máris beigazolódott tehát az, amit a Világbank így jelzett előre: "Amennyiben megépül a 4-es metró, a BKV utasainak 10 százaléka számára egy luxusutazási rendszer jön létre, miközben a 90 százalékukat arra szorítják, hogy nagyrészt alacsony színvonalú tömegközlekedési eszközökkel, kedvezőtlen feltételekkel utazzon. Idővel ez a helyzet tovább romlana, mivel a felújításra fordítható összegeket elviszi a metróépítés, miközben a tömegközlekedési tarifák még tovább növekednének".

    Jelenleg is folyik a Móricz Zsigmond körtéri aluljárónak az építése, és már felvonultak a kivitelezők a Bocskai út és a Fehérvári út kereszteződésébe tervezett aluljáró építéséhez. A több milliárd forintba kerülő "gödörásásokat" kizárólag a metró indokolja, mivel arra a jelenlegi gyalogos forgalomnak nincs szüksége - amint azt a Fővárosi Önkormányzat Közlekedési Ügyosztálya is megerősítette.

    A Levegő Munkacsoport követeli, hogy a Fővárosi Önkormányzat haladéktalanul rendezze a BKV pénzügyi helyzetét, és csak akkor építse a 4-es metrót, ha az nem a meglévő tömegközlekedési hálózat működésének, fenntartásának és felújításának a rovására történik.
 

Országos Sajtószolgálat
vissza Vissza a kezdőlapra