2005. május 18. szerda 15:26

 

Katolikus falók és Pius védői

 

A hír szent, a vélemény szabad, tarja a mondás. Talán szerencsésebb lett volna, ha Hertzberg Artúr megmarad a régebbi hírek szentségénél, s nem szerencsélteti a világot kétségtelenül szabadon megfogalmazott véleményével. Az ilyen tényektől függetlenül, imamalom szerűen ismételgetett vélemények szabadnak ugyan szabadok, de értelmesnek nehezen mondhatók. Az alábbi cikket nem azért közöljük, hogy Hertzberg ellen hangoljunk bárkit is, hanem mert Buchanan összeállítása sok konkrét érvet tartalmaz, amit értelmes viták esetén érdemes használni. Értelmetlen vitákban pedig ne vegyünk részt, hiszen fontos tanítás:
soha ne vitatkozz hülyékkel, mert valaki még összekever velük.

 

 

Patrick J. Buchanan

2005. május 18.

 

Majd a New York Times jól odamond!

 

Az Egyház születésnapja, Pünkösd előestéjén a katolikus-üldöző lap a New York Egyetem egy "társadalomtudományi vendégprofesszora", Arthur Hertzberg viperanyelvű acsarkodásának adott helyet "vélemény"-rovatában.

Herzberg nem kevesebb, mint három pápát rágalmazott meg. Állítása szerint nem elég, hogy XII. Piusz egyháza "némán szemlélte, amint Európa zsidóit legyilkolják", hanem a II. János Pál vezette egyház még arra tanította a katolikusokat: "szükségtelen, hogy a küszöbe előtt lezajlott holokauszt tétlen eltűrésének  bűne kísértse..."

Ami XVI. Benedeket, a korábbi Joseph Ratzinger bíborost illeti, ő a mulasztás halálos bűnében vétkes:

"Amit Ratzinger bíboros elmulasztott megtenni, az... annak az ortodox katolikus álláspontnak megkérdőjelezése, amely szerint, bár az egyes katolikusok tévedhetnek erkölcsiségükben, az Egyház és a pápa nem.  Amíg a Vatikán újra nem értékeli ezt a szemléletét, a holokauszt egyik legmélyebb sebe tovább gennyed: az, hogy Európa legrangosabb morális intézménye hátát fordította a népirtás felé."

Amikor ezt olvastam, majd szétvetett - a nevetés, miközben megpróbáltam elképzelni, amint Hertzberg professzor arra utasítja Ratzinger bíborost: vonja vissza a pápai csalhatatlanság dogmáját. Pedig ennek fele sem tréfa.

Mert Hertzberg és a Times Hitler-léptékű vérvádat állandósít. Éppen úgy, ahogyan Hitler - a Lenin és Sztálin szörnyűséges bűntetteiben együttműködő zsidók miatt - folyvást "judeo-bolsevizmus"-t emlegetve a bolsevizmust a zsidó nép nyakába varrta, Hertzberg az egész Egyházat átkozza el, mert Hitlernek katolikusok is társai voltak bűntetteiben.

Ez pedig nemcsak hitvány rágalmazás, hanem erkölcsi gaztett is: Hertzberg olyan egyházra és pápájára kísérli meg ráhúzni egy náci rezsim bűneit, amely tisztább moralitással emelte fel szavát, és többet tett Európa zsidóinak megmentéséért, mint bármely más intézmény.

"A Piusz-háború" című nagyszerű új antológia megvizsgál minden, az Egyházra vont [ebbéli] hazugságot és XII. Piusz elleni förmedvényt. Ronald J. Rychlak, David Dallin rabbi és mások az igazság kardjával hányják szét a sakál-falkát. Gyűjtésükből csak egy töredék:

- A Pacelli bíboros, későbbi XII. Piusz által Németországban pápai nunciusként 1917 és 1929 között mondott 44 beszédből 40 elítélte a náci ideológia valamely összetevőjét.

- Mint a Vatikán külügyminisztere, 1935 márciusában Pacelli nyílt levelet írt a kölni püspöknek, amelyben a nácikat "sátánian gőgös hamis próféták"-nak nevezte.

- Noha napjainkban "Hitler pápája"-ként gyalázzák, az 1930-as évek német sajtójában a Németországnak vatikáni külügyminiszterként küldött 55 tiltakozó jegyzéke miatt Pacelli-t "a zsidókedvelő bíboros"-nak nevezték.

- 1939-ben és 1940-ben XII. Piusz a Hitler ellen szervezkedő németek és Anglia közötti titkos közvetítőként munkálkodott.

- A pápa 1940-ben kihallgatáson fogadta  Joachim von Ribbentrop-ot, aki ráförmedt a Szövetséges Államok melletti kiállásáért, mire XII. Piusz náci kegyetlenkedések felsorolását kezdte Hitler külügyminiszterének olvasni. Egy ismert újság azt írta erről: "a Herr Ribbentrop-hoz intézett lángoló szavaiban a német- és lengyelország-beli zsidók védelmére kelt". Az az újság a New York Times volt.

- A pápa 1941-es karácsonyi üzenetét hallván a Times a következőket írta: "XII. Piusz hangja magányos hang az idei karácsonykor Európára boruló csendben és sötétségben. ...egy 'szabadságra, igazságosságra és szeretetre' épülő 'valóban új rend'-re való felszólításával határozottan szembehelyezkedett a hitlerizmussal".    - Róma 1944 októberi felszabadítása után a New York Times így írt: "A Szentszék példamutató munkát végzett a pápa irányításával a náci-fasiszta rezsim áldozatainak bújtatásában és védelmében".

 

XII. Piusz makulátlan életműve örökre megmarad. Nem változott semmi más, csak a New York Times erkölcsi karaktere és igazsághoz való hozzáállása. Lássuk csak:

 

- 1943-ban Chaim Weizmann, Izrael későbbi első államelnöke, így írt: "A Szentszék, valahol csak teheti, erőteljes segítséget nyújt, hogy üldözött hitsorsosaim végzetét enyhítse".

- 1944-ben Isaac Herzog rabbi, "Izrael főrabbija" kijelentette: "Izrael népe soha nem felejti el, amit Őszentsége történelmünk legtragikusabb órájában szerencsétlen véreinkért tesz; ez az  isteni Gondviselés eleven bizonyítéka a világban".

- A háború végén Moshe Sharett, aki később Izrael második miniszterelnöke lett, találkozott XII. Piusz-szal. "Elmondtam: legfőbb kötelességemnek tartottam, hogy köszönetet mondjak a zsidó közösség nevében neki, és rajta keresztül a katolikus egyháznak mindazért, amit országok sorában a zsidók megmentéséért tett" - mondta.

- Piusz-t 1958-ban bekövetkezett halálakor Golda Meir méltatta.

Elképzelhető, hogy a háborús nemzedék zsidó vezetői mellébeszélnének olyasmiben, mint a hitleri pogrom? Aligha. Az igazat mondták - Herzberg hazugságain viszont aljasságban csak hálátlansága tesz túl.

XVI. Benedek pápának végig kell vinnie  XII. Piusz szentté avatását. Azokkal pedig szakítsa meg a párbeszédet, akiknek az nem egyéb, mint a partner erkölcsi kifosztására szolgáló módszerek egyike!  

(Ford.: SZ.M.I.)

Vissza a kezdőlapra